Fødselsdage

Et barns fødselsdag er en vigtig begivenhed, som vi i vuggestuen vil være med til at fejre.

Vi fejrer barnets fødselsdagen i vuggestuen, da det kan være besværlig og kompliceret for os, at komme til fødselsdag i barnets hjem.

Fødselsdag i vuggestuen markerer vi ved at dække et fint fødselsdagsbord med dug, flag, fødselsdagstog og barnet får en fin fødselsdagskrone. Vi synger fødselsdagssange og hygger os sammen.

Vi opfordrer til, at forældre medbringer lidt spiseligt som barnet kan dele ud, i som forældre bestemmer hvad det skal være f.eks. boller, frugte, dadelkugler eller andet. Sukker og søde sager bedes I begrænse, da det ikke er godt for børn med for meget sukker og vi mener, at børn sagtens kan hygge sig uden.