Kort om skolen

Tikøb Skole er en lille charmerende skole med ca. 155 elever fra 0. klasse til 6. klasse.

Som Helsingør Kommunes eneste landsbyskole mener vi, at vi har de bedste betingelser for at indfri vores mission:

At skabe et forpligtende fællesskab i harmoni, hvor alle børn fra 0-14 år er trygge imens de lærer og udvikles.

Det betyder, at vores børn skal opleve en tryg hverdag alt i mens de lærer, at lære og være. Vi arbejder på at blive DGI-certificeret gennem en række kurser sammen med personale fra dagtilbud, SFO og Klub.

Tikøb Skole blev opført som rytterskole i 1722 af Kong Frederik den 4., og er siden blevet om- og tilbygget mange gange, sidst i 1976. I dag fremstår Tikøb Skole som en af de mest velholdte skoler i Helsingør Kommune.