Elevråd

Vi har skrevet denne tekst om elevrådet, fordi vi synes, at det er vigtigt at fortælle hvem vi er, og hvad vi laver.

Elevrådet

I elevrådet har vi talt om mobning, vi har talt om, hvordan vi stopper mobningen inden det er sket, og når det er sket. Vi har også lavet en mobbepolitik, hvor der står tre punkter. Hvad man kan gøre som elev, forældre, lærer og pædagog.

Vi taler om, hvordan vi gør skolen til et bedre sted, vi taler også meget med vores klasser hver især, da vi syntes det er vigtigt, at hele skolen har indflydelse på de valg, der bliver taget.

Vi har også talt om kommunens Boostuger. Som vi skal være med til at bestemme emnerne på.

Vi har kæmpet for at få den gamle skolefest tilbage, fordi at vi har set et stort ønske og opbakning fra skolens elever til dette. Det har lærerne og ledelsen lyttet til, og festen bliver nu lavet om igen i samarbejde med kontaktforældrene i de forskellige klasser. Dette viser bl.a. at elevrådet har indflydelse på de beslutninger, der bliver taget på Tikøb Skole.

Vi er medlem af UTH som er et fælles elevråd for Helsingør kommune og UTH betyder "Unges Talerør Helsingør". 6. klasses elevrådsrepræsentanter går til UTH-møderne.

Vi er også medlem af danske skoleelever, som er en sammenslutning af de fleste elevråder i Danmark.

Elevrådet kan også deltage i bestyrelsesmøder, det har tre af os været med til, hvor vi gennemgik elevrådets bud på mobbepolitikken på skolen.

Noget vi vil arbejde på i fremtiden er bl.a. en dag, hvor de store elever underviser de små, da vi tænker det kunne være sjovt for både de stor og små.

Skrevet af:

• Aska og Emily, 4. klasse