Det er ledelsens ansvar at sammensætte teams og udarbejde en fagfordeling, som sikre kvalificeret undervisning, hvor klassen og den enkelte elevs udvikling kan tilgodeses bedst muligt.
Kerneteams
- Indgår i et professionelt og forpligtende tværfagligt samarbejde om børnenes læring og trivsel
- Består af 3 medarbejdere: Hoved lærerne i dansk og matematik og skolepædagogen
- Samarbejder og understøtter elevernes og klassens læringsmål og medarbejdernes egen læring
- Skal håndtere særlige udfordringer i og omkring klassen
Fagfordeling
Fagfordelingen udarbejdes med fokus på:
- At faglig undervisning planlægges, gennemføres og evalueres så vidt muligt af uddannede lærere
- UUV, motionsbånd og frikvartererne varetages primært af skolepædagogerne, som i samarbejde med deres teams planlægger og evaluerer et pædagogisk læringsforløb med fokus på pædagogisk faglighed – sociale og personlige kompetencer, trivsel og bevægelse
- Lektiecafeer/studietid varetages så vidt muligt af uddannede lærere
- Kerneteamets lærere bør have flere fag i klassen, især i indskolingen, for at sikre tryghed og stabilitet i klassen. I mellemtrinet tilstræbes det, at det er lærere med linjefag, eller tilsvarende kompetencer, der læser de pågældende fag
- Kerneteamet varetager i fællesskab klasselærerfunktionen